Translate

woensdag 20 maart 2013

Welkom.

Omdat ik hier alles wil plaatsen betreffende Cinq Coeurs (Harten Vijf), zal ik ook de oude berichtjes van Huize Libelle overzetten.
Welkom op mijn blog. Ik wil je hier alles vertellen over mijn grote hobby: het maken van 1:12 miniaturen en poppenhuizen.
Momenteel ben ik met 2 vriendinnen het Franse Huis van Lea Frisoni aan het maken. Het valt niet mee, mijn frans is uitstekend, na een halve fles rose. Voorlopig zijn we net een schoolklasje. Boeken op tafel en het grote woordenboek ernaast. Vervolgens zinnen aan elkaar bouwen in het nederlands en dan maar uitproberen of we het goed begrepen hebben.



Op 15 maart 2012 heb ik het volgende bericht geplaatst:


Vandaag iets heel nieuws begonnen. Nee, Huize Libelle is niet ineens spontaan klaar. Daar ga ik gewoon vrolijk mee verder. Gister zowaar het lampje bijna af gemaakt en wellicht kan het dan vanavond opgehangen worden in de slaapkamer.
Vandaag hebben Joke en ik, met hulp van Paul en mijn vader, de basis van het Maison Miniature van Christine-Lea Frisoni gezaagd. O correctie, met behulp van de Gamma eveneens. Handig, je haalt een gratis Gamma-pas en alles wordt gratis voor je gezaagd. Weet niet of de meneer van de Gamma er blij mee was, haha. Arina doet met ons mee en gaat ook het franse huis maken. Uiteindelijk waren we, ik had nogal wat MDF thuis staan, ongeveer 20 euro kwijt voor drie huizen. Eerlijk is eerlijk, de zolder is nog niet gezaagd. We hebben nog wat MDF over en daar kunnen mooi de latten van gezaagd worden die onder de bodemplaat moeten komen. We zijn gek op oude troep opmaken.
Ik ben van plan om mijn huis op een draaisteun te zetten. Die verkopen ze bij IKEA, volgens mij is het een soort kaasplateau, je sloopt de onderste draaischijf eraf en zet hem terug op de bodem van je huis. Aan de open zijde perspex plaatsen tegen het stof en draaien maar met je huis!!
Mijn huis krijgt de prachtige naam Cinq Coeurs. Harten Vijf in het Nederlands. Die naam gebruiken we hier altijd voor e-mail. Onze achternaam is 't Hart, we zijn met vijf, (3 kinderen), dus de link naar Harten Vijf is dan snel gelegd.
Voorlopig hebben we allemaal een hoop te doen. Arina komt zaterdag haar bossie hout ophalen en dan wordt het ramen en deuren uitzagen. Een behoorlijke klus, dus we zijn weer even zoet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten