Translate

vrijdag 22 maart 2013

Bakstenen, bakstenen en nog eens bakstenen...

Geplaatst op 4-11-2012.

Zo, de vitrinekast is uitgestoft en ingericht. Alle nieuwe aankopen voor Cinq C. staan nu netjes per kamer uitgestald. Dat is een stuk beter. We hebben al zoveel aangeschaft dat ik ervan overtuigd ben dat we anders dubbele dingen gaan kopen. Het is ook wel heel leuk om te kijken en te genieten van al die supermooie sierlijke spulletjes. Ik kan niet wachten om het een plekje in het huis te gaan geven.
Vandaag was zo'n uitgelezen dag, regen en nog eens regen, om verder te gaan aan Cinq C. Ik moet wel, want we zijn dit project met z'n drietjes begonnen, Arina, Joke en ik en ik........... loop hopeloos achter. De anderen waren al klaar met de zandstenen versiering en de bakstenen. Ik moest echter aan die bakstenen nog beginnen. Ook heb ik bij het afplakken voor het stucwerk een fout gemaakt, waardoor die zandstenen en bakstenen nooit op de juiste manier aangebracht konden worden.
Miniatuur metselen: een vak apart.
 Dat heb ik vandaag veranderd. Het zit nu wel goed en het was eigenlijk een klusje van niks. Het huis heeft wel gelijk een iets andere kleur gekregen. De eerste kleur was gemengd door Joke en tja, erg veel zin om naar Nootdorp te rijden en de verf op te halen had ik niet. Ik heb dus maar nieuwe verf gemengd en geprobeerd om de kleur van Lea Frisoni's huis zo veel mogelijk te benaderen. Dit is ook wel leuk, nu hebben we alledrie een huis met een eigen kleur! Met de bakstenen schiet het lekker op. Dat gaat vandaag wel lukken. Hoe ik in vredesnaam die bakstenen moet voegen zoals bij punt 6 staat is me nog een raadsel. Vooralsnog denk ik aan een injectiespuit en beton-grijze verf en dan de voegjes maar inspuiten.
Het vloerkleed vordert maar langzaam, eerstens vanwege drukte, en ten tweede vanwege het feit dat ik een nogal ingewikkeld patroon heb uitgekozen, met kleuren die heel dicht bij elkaar liggen. Het is dus voortdurend tellen en opletten. Ik kan er niet mee zitten, dit project is toch langdurig, dus tijd zat om dat kleed af te maken.
Cinq C. in een nieuw jasje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten