Translate

zondag 10 november 2013

Keukeninrichting en zo meer.....

Deze week heb ik behoorlijk wat kunnen doen aan de laatste meubels voor de keuken. Met Arina en Joke heb ik gezamenlijk de twee lage keukenkastjes gemaakt. Hier waren geen tekeningen van, maar het het voorrekenwerk van Jook en een beetje logisch nadenken met zijn allen kwamen we er toch uit en konden we prachtige kastjes maken van houten lamellen. De kosten waren dus nihil. Nu kunnen eindelijk de weckpot, de bordjes en kommetjes en het ijdeltuitje een plek krijgen. Deze komen op een open kastje met 1 legplank en een gemarmerd bovenblad. 


Het andere kastje heeft twee deurtjes en een omrand bovenblad. Daarop heb ik een louvredeurtje gemaakt in oud-kersen rose. Twee latjes van 5 mm en koffieroerhoutjes en het kost weer bijna niets.


Het meest rechtse stapeltje kastjes is van mij. Links is van Joke en in het midden de kastjes van Arina. 

Ook heb ik de twee eettafelstoeltjes gemaakt. Hier had ik nog oud triplex voor en een stuk overhemd van Ad (Joke's man). Voor het brocante effect hebben ze een toef goudverf gekregen. De tafel heb ik iets verlaagd. Nu de stoeltjes klaar zijn vind ik de tafel net een centimetertje te hoog. Morgen wil ik de vogelkooi maken. Dat kan nog net voor ik het ziekenhuis weer in moet. Ik heb het idee deze van reepjes karton te maken, we zullen het afwachten of het gaat lukken. Zodra die af is zal ik gelijk weer wat nieuwe foto's plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten