Translate

woensdag 31 juli 2013

En het gaat maar door....

Deze week heeeeeeeeeel veel aan het Franse Huis gedaan. Met vallen en opstaan, dat wel, maar zoals Jook subtiel wist te brengen: Lees dan ook je boek eens!! Tja, idee. Dat scheelt een hoop frustratie en weggooien. Zo heb ik de bovenlichtjes 2 keer gemaakt, had ze in twee delen gemaakt, als ik het boek gelezen had dan had ik kunnen zien dat ze uit 1 stuk moesten....De zijwand van de keuken gezet, in 5 mm plume, lees het boek en dan zie je dat het 10 mm moet zijn....In de tussentijd zit het zootje en ben ik tegels aan het tekenen. Ja tekenen, ook tip van Jook, tegeltjespapier hebben we niet, dus maken we het zelf. Gewoon 1 cm blokjes met potlood tekenen op een vel A4 en dan kopieeren. Zo lijkt het net een vervaagde oude voeg. Even fixeren met haarlak, et voila, tegeltjespapier.
Ik hoop vandaag de zijwand af te maken. Dat betekent dus nog panelen voor de koven maken en de voorzijde mooi oud en verweerd stucen. Ik wil het raampje in de keuken een verweerde zachtgrijze kleur geven.

2 opmerkingen:

  1. Door schade en schande wordt men wijs, zegt het beroemde spreekwoord. Lijkt me wel op jou van toepassing :-) Maar het wordt mooi en daar gaat het om.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, bedankt voor je 'wijze' commentaar Marian!

    BeantwoordenVerwijderen